Reply To: ny i gänget

#116705
Marianne
AMBASSADOR

Hej Carina!

Varmt välkommen till Transgender Heaven. Jag är också Uppsalabo och har vid 56 års ålder just påbörjat utredning vid Anova i Stockholm. Jag har identifierat mig som åtminstone delvis flicka sedan jag var 5 eller 6 år gammal och började i hemlighet klä mig i min mors kjolar och klänningar när jag var 12.

Efter 37 år av smygande i garderoben och på hotellrum under arbetsresor gick jag för första gången ut som kvinna hösten 2014 och tillbringar nu en betydande del av mitt dagliga liv som Marianne.

I maj 2017 blev jag medlem på systersiten Crossdresser Heaven (Transgender Heaven låg då inaktiv) och avancerade efter hand till Nordisk Ambassadör för siten 2018. När Vanessa  beslutade att uppdatera och återlansera Transgender Heaven var jag en av de första som anslöt.

Sommaren 2019 kontaktade jag min vårdcentral för en remiss till utredningsteamet i Uppsala, men fick tillbaka den med uppmaning att kontakta en psykiater för remiss samt besked att kötiden för en utredning var 24 månader (och då var detta före Covid). I oktober 2019 skickade jag istället en egenremiss till Anova och fick träffa en läkare i december 2020 och en psykoterapeut i mars 2021. Jag väntar nu på att få träffa deras psykiater för att påbörja den psykologiska delen av utredningen någon gång våren 2022.

Ellen Marianne Tornander

Moderator och Nordisk Ambassadör för Crossdresser Heaven och Transgender Heaven

©2024 Transgender Heaven | Privacy | Terms of Service | Contact Vanessa

Subscribe To Our Newsletter

Subscribe To Our Newsletter

Join our mailing list to receive the latest news and updates from Transgender Heaven.

You have Successfully Subscribed!

Login to Transgender Heaven

Log in with your credentials

Forgot your details?